من فرشید شهرکی هستم و معتقدم:

.Success isn’t overnight

It’s when every day you get a little better than the day before

.It all adds up

من بخش اعظمی از دوران کودکی و دوران تحصیلات خودم رو در شهر منچستر انگلستان گذروندم و به همین دلیل طرفدار دو آتیشه تیم اول اروپا یعنی Manchester United هستم. زندگی در یک کشور توسعه یافته، اونهم در سن پایین، تأثیر بسزایی در نوع نگاه و انتخاب های آتی من داشت.

خوش اقبال بودم و در سال 1388 همزمان با دوره دوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دانشگاه علم و صنعت در مقطع کارشناسی قبول شدم. بعد از گذروندن 5 سال پر فراز و نشیب و در عین حال فوق العاده، با اینکه می تونستم به خاطر شرط معدل مستقیماً وارد مقطع کارشناسی ارشد در همون رشته و دانشگاه بشم، به دلیل علاقه به حوزه مدیریت فناوری اطلاعات، تصمیم گرفتم در کنکور مدیریت شرکت کنم. خوشبختانه با تلاش زیاد در سال 1393 با کسب رتبه 26 کشوری وارد دانشگاه تهران، رشته مدیریت فناوری اطلاعات- گرایش کسب و کار الکترونیک- شدم. در طول مدت اخذ مدرک ارشد، با بهترین اساتید این رشته آشنا شدم و تونستم با کمک اونها روی پروژه های ارزشمند زیادی در زمینه های تحول دیجیتال، کسب وکارهای پلتفرم محور و فینتک ها کار کنم که خروجی هر کدام چاپ چندین مقاله در نشریات معتبر و ارائه کنفرانس های ملی و بین المللی بود.

با توجه به علاقه ای که به مسائل مالی و فناوری های بانکی داشتم، در سال 1394 اولین تجربه کار رسمی خودم رو در شرکت پر آوازه توسن (توسعه سامانه های نرم افزاری نگین) یکی از رهبران بازار در حوزه ارائه راهکارهای بانکی و پرداخت، به عنوان کارشناس توسعه و تحلیل کسب و کار آغاز کردم. سال 1395 بعد از گذروندن یک سال در شرکت توسن، وارد شرکت خدمات انفورماتیک نوین کیش شدم. مأموریت این شرکت تولید و پشتیبانی سامانه های مالی مورد نیاز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی تحت نظارت شرکت خدمات انفورماتیک، بود. در مدت حضورم در این شرکت نقش ها و وظایف متعددی از جمله تحلیل کسب وکار و سیستم، مدیریت حساب، مدیریت پروژه و مدیریت محصول رو برعهده داشتم و روی سامانه های مهم ملی­ از جمله نسیم (سامانه بانکداری متمرکز بانک مرکزی)، سیما (سامانه یکپارچه مدیریت اوراق بهادار بانک مرکزی)، شفق (شبکه فراگیر قرض الحسنه ها) و صیاد (صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک بانک مرکزی) کار کردم.

چهار سال در کنار مدیران بی نظیر شرکت خدمات برای یادگیری و علم اندوزی کافی نیست، اما احساس کردم که در زندگی حرفه ایم، نیاز به یک تغییر و کشف اقیانوس های آبی جدید دارم و فرصتی که در شرکت آوا برایم فراهم شد، بهترین اتفاق در این راستا بود. من از ابتدای سال 1399 به عنوان مدیر توسعه کسب و کار وارد شرکت آوا که در حوزه بانکداری دیجیتال فعال بود، شدم و در حال حاضر همراه یک تیم فوق العاده پر انرژی و با دانش مشغول خلق و ایجاد مفاهیم جدید در این حوزه هستیم.

farshid shahraki

با توجه به سابقه تحصیلی و تجریه کاریم در این مدت سعی کردم اطلاعات فنی خودم رو در زمینه IT و نرم افزار به روز نگه دارم و در کنار اون دانش، تجربه مدیریتی و رهبری کسب کنم. علاقمندی حرفه ایم بیشتر در حوزه تحول دیجیتال با تأکید بر حوزه  بانکداری دیجیتال، توسعه راهکارهای مالی – پرداخت و توسعه کسب و کارهای فینتکی است. در همین راستا هم تونستم قدم های کوچک و در عین حال تأثیر گذاری بردارم و با یاری همکارانم یک پلتفرم فرابانکی با رویکرد نئوبنک طراحی و توسعه داده ایم.

به طور کلی، دانشی که در حوزه سیاست های کلان و فرآیندهای داخلی بانک ها پیدا کردم، من رو به سمت مفهوم بازآفرینی مدل های کسب و کار شرکت های استارتاپ و فینتکی متمایل کرده است. به نظرم فناوری های دیجیتال می تونند تغییرات اساسی و مهمی در تمامی کسب و کارها ایجاد کنند و سازمان هایی که به این روند نگاهی نداشته باشند، از قافله عقب می­افتند. در همین راستا در همکاری با چنین کسب و کارهایی، می تونم به ارتقا مسیر ارزش آفرینی و تحول اونها از طریق توسعه محصول یا طراحی سرویس کمک کنم.

البته بین خودمون باشه، با چندتا از دوستانم در حال طراحی و توسعه یک کسب و کار مرتبط با موضوع مهم و حیاتی «زیست بهتر اقتصادی» و «ارتقای سلامت مالی فرد فرد هموطنانمان» هستیم تا بتوانیم نقش اندکی در ساخت آینده بهتر برای مردم کشور عزیزمان داشته باشیم.